Het digitaliseren van vergunningen dient aan belangrijke voorwaarden te voldoen, om (persoons)gegevens te beschermen volgens de geldige wet- en regelgeving. Daarnaast dienen de medewerkers goed opgeleid te zijn. Dit proces - het schonen, voorbewerken, scannen en toegankelijk maken van vergunningen - is een specialiteit van ons. Onze opgeleide specialisten (VVA, SODI en SODII, DIOR) bereiden uw archief zorgvuldig voor op het scannen. Te bewaren en (op termijn) te vernietigen archiefbescheiden worden gesplitst voor of na het digitaliseren. Daar komt bij dat Karmac een sluitend proces heeft ingericht waarbij gebruik gemaakt wordt van hoogwaardige document- en tekeningscanners. De gedigitaliseerde dossiers worden zo opgeleverd dat u deze direct kunt importeren in de bij u aanwezige raadpleegsoftware (DMS, Zaaksysteem, online, etc.). Vervolgens kunt u ervoor kiezen de fysieke dossiers zuurvrij te laten verpakken door Karmac. Wij stellen dan tevens een lijst op met de archiefbescheiden die op termijn vernietigd moeten worden. Daarmee is de substitutie een feit.
Het digitaliseren van vergunningen kan op drie niveaus (of een combinatie daarvan):
Door het digitaliseren van uw vergunningen uit te besteden aan Karmac beschikt u over de mogelijkheid om een mogelijke raadpleging (inzage) door burgers online te laten plaatsvinden. Denkt u daarbij wel aan de eisen vanuit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Karmac digitaliseert vele verschillende soorten vergunningen voor u, bijvoorbeeld:
Wilt u meer informatie over de digitalisering van vergunningen? Schrijf u dan vandaag nog in voor een van onze gratis lunchbijeenkomsten in Lelystad, neem telefonisch contact met ons op 0320 286 959 of vul het contactformulier in. Wij voorzien u graag van meer informatie.
Karmac heeft bestanden gedigitaliseerd voor verschillende organisaties en instellingen. Bekijk hieronder een deel van de bedrijven dat gebruik heeft gemaakt van onze digitaliseringswerkzaamheden: