Vergunningen digitaliseren

Het digitaliseren van vergunningen is complex en omgeven door strenge eisen. Bij Karmac verloopt het digitalisatieproces altijd volgens de geldende wet- en regelgeving. We digitaliseren uw vergunningen op dossier-, tabblad- of documentniveau, zodat ze eenvoudig doorzoekbaar en altijd toegankelijk zijn.

Over digitale vergunningen

Het digitaliseren van vergunningen dient aan belangrijke voorwaarden te voldoen, om (persoons)gegevens te beschermen volgens de geldige wet- en regelgeving. Daarnaast dienen de medewerkers goed opgeleid te zijn. Dit proces - het schonen, voorbewerken, scannen en toegankelijk maken van vergunningen - is een specialiteit van ons. Onze opgeleide specialisten (VVA, SODI en SODII, DIOR) bereiden uw archief zorgvuldig voor op het scannen. Te bewaren en (op termijn) te vernietigen archiefbescheiden worden gesplitst voor of na het digitaliseren. Daar komt bij dat Karmac een sluitend proces heeft ingericht waarbij gebruik gemaakt wordt van hoogwaardige document- en tekeningscanners. De gedigitaliseerde dossiers worden zo opgeleverd dat u deze direct kunt importeren in de bij u aanwezige raadpleegsoftware (DMS, Zaaksysteem, online, etc.). Vervolgens kunt u ervoor kiezen de fysieke dossiers zuurvrij te laten verpakken door Karmac. Wij stellen dan tevens een lijst op met de archiefbescheiden die op termijn vernietigd moeten worden. Daarmee is de substitutie een feit.

De voordelen van digitale vergunningen

  • Digitalisering van vergunningen volgens substitutienorm
  • Zeer veilige opslag van documenten
  • Doorzoekbaar op kernwoorden
  • Digitalisering op meerdere niveaus

Niveau van digitaliseren

Het digitaliseren van vergunningen kan op drie niveaus (of een combinatie daarvan):

  • Op dossierniveau. Ieder (adres) dossier of iedere vergunning wordt daarbij één digitaal dossier, voorzien van tekstherkenning (OCR).
  • Op tabbladniveau. Ieder aanwezig tabblad binnen een dossiermap wordt daarbij één digitaal document, voorzien van tekstherkenning (OCR).
  • Op documentniveau. Ieder aanwezig document (aanvraag, besluit, constructietekening, bouwtekening, handhaving, etc.) wordt daarbij één digitaal document, voorzien van tekstherkenning. Bij een keuze voor het digitaliseren op documentniveau zijn aanvullende ontsluitingen mogelijk. Denk hierbij aan het benoemen van de documenten op documenttype en het ontsluiten van de tekeningen op aannemer, omschrijving, datum, etc.

Uitbesteden

Door het digitaliseren van uw vergunningen uit te besteden aan Karmac beschikt u over de mogelijkheid om een mogelijke raadpleging (inzage) door burgers online te laten plaatsvinden. Denkt u daarbij wel aan de eisen vanuit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Soorten vergunningen

Karmac digitaliseert vele verschillende soorten vergunningen voor u, bijvoorbeeld:

Neem contact op met Karmac

Wilt u meer informatie over de digitalisering van vergunningen? Schrijf u dan vandaag nog in voor een van onze gratis lunchbijeenkomsten in Lelystad, neem telefonisch contact met ons op 0320 286 959 of vul het contactformulier in. Wij voorzien u graag van meer informatie.

Referenties

Karmac heeft bestanden gedigitaliseerd voor verschillende organisaties en instellingen. Bekijk hieronder een deel van de bedrijven dat gebruik heeft gemaakt van onze digitaliseringswerkzaamheden:

© Copyright Karmac Informatie Innovatie 2024 | Powered by iClicks | Sitemap | Cookieinstellingen | Privacy verklaring